Hallo allemaal

Bij het begin van deze week werd de nieuwe maand oktober ingeluid. daar stonden we uiteraard eens bij stil. De eerste strook van onze kalender is vol.
Voor volgende maand ben ik op zoek naar vrijwilligers om in het kader van de voorleesweek eens voor te lezen in de klas. Wie heeft tijd en zin? We bespreken dan samen het moment en eventueel help ik bij het kiezen van een verhaal.



Deze week leerden we het nieuwe woordje "kim". Kim is een meisje dat allerlei avonturen beleeft in de verhalen van de boekjes bij Veilig Leren Lezen.
We hebben bij dit nieuwe woordje eerst de "m" geleerd en daarna werd ook de "i" toegevoegd. De "i" is onze eerste niet-glijdende letter. 

Tijdens de rekenlessen telden we tot 5 en we zijn stilaan ook gestart met opteloefeningen tot 5. 

Tijdens de schrijflessen leerden we het cijfer 5 schrijven. Hieronder staat afgebeeld hoe wij de cijfers schrijven. Deze visuele voorstelling komt ook aan het bankje van de kinderen te hangen zodat ze kunnen gaan kijken indien nodig.



Números                                                                                                                                                     Más




















Op donderdag kwam de bib-truck en we ruilden al onze boekjes in. Dat ging bijzonder snel. Ik merk dat de kinderen (voorlopig nog) af gaan op de prenten van het boek. (Voorlezen, praten over boeken, boeken leren kiezen, ... hoort ook bij leren lezen.)


Ik merk dat de kinderen steeds beter hun draai vinden in de klas. Over het algemeen wordt er echt heel flink mee gewerkt! Ik ben erg trots op de bengels!












Reacties

Populaire posts van deze blog